On Sun, 15 Sep 2002, Joachim Mæland wrote:
Saturday 14 September 2002 22:50, skrev Herman Robak:
Et godt valg, synes jeg. Hvor tilfreds er du med grensesnittet Apachemodulen gir administratoren? Er det noe som burde endres? Tilbakemelding om dette kan med fordel rettes til linuxiskolen@skolelinux.no og http://bugs.skolelinux.no/
Jeg ble introdusert for Apache gjennom Webmin... Føler at det mangler dokumentasjon på hva de forskjellige "skjermene" gjør og hvor det gjøres. Etter at man har lært litt er dette ikke et problem, men i en lærefase er det greit å kunne relatere til underliggende konfigurasjonsfiler.
Min personlige oppfatning er at dette bør på plass for relevante moduler. Skal se litt på alternativer og melde videre.
Enig! Dokumentasjon er bra! Ethvert valg som ikke er innlysende selv for en «fersking» bør ledsages av en link til dokumentasjonen eller en liten hjelpetekst.
Husk at ny dokumentasjon må også skrives på engelsk og sendes «upstream» for at ikke det arbeidet skal ende i en blindgate.
dhcp-modulen og ltsp-modulen har vært mye omtalt på linuxiskolen@skolelinux.no
Kikket for første gang på LTSP-modulen i kveld... Dersom denne er prioritert, vil oversettelse være rakst unnagjort. Ca 100 ord/fraser er ikke et uoverkommelig arbeid. Skal jeg starte?
DHCP skal også være overkommelig med ca 300 ord/fraser. Skal den inn som nummer 3 på min liste?
Jeg ville foreslått 2. Disse modulene har vært hyppig diskutert på utviklerlisten, så folk vet hva du snakker om hvis du lurer på noe. Skjønt, Apache-modulen er et mindre bevegelig mål, siden vi ikke kommer til å endre noe særlig på den.