Syslogprotokollen har blant annet to felt som ofte brukes til å klassifisere og sortere syslog-meldinger. På engelsk heter disse feltene 'priority' og 'facility'. Første felt oversettes til 'prioritet' på norsk, men det andre feltet er mer utfordrende.
Feltet inneholder numerisk kode som kan finnes i manualsiden for syslog(3):
* LOG_AUTH security/authorization messages * LOG_AUTHPRIV security/authorization messages (private) * LOG_CRON clock daemon (cron and at) * LOG_DAEMON system daemons without separate facility value * LOG_FTP ftp daemon * LOG_KERN kernel messages (these can't be generated from user processes) * LOG_LOCAL0 through LOG_LOCAL7 reserved for local use * LOG_LPR line printer subsystem * LOG_MAIL mail subsystem * LOG_NEWS USENET news subsystem * LOG_SYSLOG messages generated internally by syslogd(8) * LOG_USER generic user-level messages * LOG_UUCP UUCP subsystem
Hva bør dette kalles på norsk? Noen av dere som har snakket om slikt på norsk, og i så fall, hvilket ord brukte du?
Noen ideer. * anlegg * fasilitet * bygg * kontor * del * kilde * kategori