Hei,
Axel og jeg har akkurat tatt en titt på retningslinjene, og spesifikt sett på valgene vi har gjort rundt hankjønnsord vs. hunkjønnsord.
Vi har nå sett på følgende ord i retningslinjene, og ønsker å endre disse til a-endelse hvis ingen protesterer: * grupperingen * handlingen * håndteringen * nummereringen * innstillingen
til sammenligning har vi fra før disse ordene som er i samme "sjanger": * endringa * fordelinga * formateringa * godkjenninga * inndelinga * markeringa * oppdelinga * oppføringa * plasseringa * rettinga * samlinga * sorteringa * uthevinga * utviklinga
Vi har også sett på: * renten * adressen * lenken
og vurderer om disse også skal få a-endelse. Synspunkter?
Mvh, Jørgen