tirsdag 23. mai 2006, 18:32, skrev Birger Kollstrand:
Hva med: standard database SQL kommandoer?
Birger
Vi ser at danskene i oversettelsen av OOo bruker «Innebygde SQL-kommandoer». Et annet, mer presist, men kronglete uttrykk vi kom på kan være: Dabasespesifikk sql. Det ser nemlig ut til at begrepet hevniser til de kommandoene den gjeldene databasemotoren har innebygd, derav disse forlagene :-)
http://things.dk/webtranslation/index.php?PHPSESSID=d3db2191347c9ffab8915030...
Mvh Axel
Tirsdag 23 mai 2006 15:54, skrev Axel Bojer:
Fra http://help.sap.com/saphelp_nw04s/helpdata/en/97/68d64260752a78e10000000a 15 5106/content.htm
Native SQL These are SQL statements that can be listed in the ABAP programs between special delimiters. Database-specific SQL statements and special SAP-specific statements are possible. Native SQL statements are not checked fully by the syntax check and are handled by the Native SQL interface of the database interface.
også http://help.sap.com/saphelp_nw04s/helpdata/en/fc/eb3b8b358411d1829f0000e8 29 fbfe/frameset.htm
Mvh Axel
i18n-no mailing list i18n-no@lister.ping.uio.no https://lister.ping.uio.no/mailman/lister.ping.uio.no/listinfo/i18n-no