fredag 12 august 2005, 20:03, skrev Hans F. Nordhaug:
Er det OK at vi sier fra at vi er enig? Disse er soleklare spør du meg
- hvis vi ønsker å være konsekvent (ref lista under).
Støttes.
til sammenligning har vi fra før disse ordene som er i samme "sjanger":
- endringa
- fordelinga
Vi har også sett på:
- renten
- adressen
- lenken
og vurderer om disse også skal få a-endelse. Synspunkter?
Jeg er soleklart for renta og lenka, men litt tvilende til adressa.
Renta og lenka er greie, men jeg vil helst ha adressen...
Har alltid foretrukket flere a-former, selv om jeg er skolert på gammelt bokmål (f. 1942:-) )
Bjørn