torsdag 28. oktober 2004, 01:15, skrev Audun Lona:
M.a.o. 'skriveprogram' som fellesord for teksteditorar og tekstbehandlarar? Ja takk.
Lars Staurset (takk for meg når det gjeld dette temaet)
Puhhhhhhhhhh...endelig en som skjønner hva jeg mener.
Audun
Dermed kanskje vi setter punktum, og takker for en oppfriskende og kanskje klargjørende debatt? Iallfall for min del.
Jeg har satt inn
<tr id="texteditor"> <td>text editor</td> <td>skriveprogram, tekstprogram</td> </tr>
og
<tr> <td>editor</td> <td>skriv om med redigering, tekstprogram/skriveprogram o.l. (<del>redigerer</del>);<br> se også <a href="#texteditor">texteditor</a></td> </tr>
samt det tidligere
<tr> <td>word processor</td> <td>tekstbehandler, tekstbehandlingsprogram</td> </tr>
i http://i18n.skolelinux.no/nb/Fellesordl.eng-no.html der alle våre (skolelinux sine) dataord havner.
-Axel