Den 29. des. 2010 19:43, skrev Petter Reinholdtsen:
[Arno Teigseth]
Litt usikker på punkt 3 siden jeg ikke driver med magi. Og ekstra mistenksom ble jeg etter å ha åpnet missing.nb i openoffice. En del av ordene er nemlig lagt inn, men ikke fjernet fra missing.nb...
Så nå lurer jeg litt på hva som er best. Kanskje best å legge dem til både i missing.nb, words.norsk og sende til ordlista?
Magien som kan skje er at noen sender ordet til no.speling.org-opplegget og eventuelt oppdaterer norsk.words. Den noen har de siste årene har denne noen vært meg, men jeg ser gjerne at andre overtar da jeg ikke har hatt mye tid til stavekontrollprosjektet de siste årene.
Jeg har sendt inn Mat=tilsyn og Mat=tilsynet til no.speling.org, og det vil dermed sakte men sikkert starte på veien mot norsk.words.
Godt mulig at det er jeg som har glemt å fjerne ord fra missing.nb.
Hører gjerne på forslag.
Hvis du har tid og lyst, så ser jeg gjerne at du tar jobben med å gi ut en ny versjon. Det vil si å oppdatere norsk.words fra no.speling.org og bygge nye distribusjonspakker. Hvis du kan programmere og vil gjøre mer, burde både byggesystemet for stavekontrollen og korrekturlesingsopplegget skrives om. :)
De andre to som har drevet med dette har vært Terje Reite og meg.
Vi har forsøkt å dokumentere prosessen som må til for å legge inn nye ord. Såvidt jeg har forstått så utestår det å legge til alle endringene fra 2005, jeg har ikke sjekket om de er tilgjengelige elektronisk, men noen påsto det. Det bør også sjekkes.
Kanskje vi kan møtes, Arno, enten på IRC eller annen måte og se litt på det, over jul?
Mvh Axel