[Eivind Tagseth]
Eller de kan la no_NO eksistere som locale i overgangsperioden.
Ja, og dette er en 1 til 2-linjers patch mot /use/share/locale/locale.alias, ikke sant?
Nei, det holder som sagt ikke at no_NO er et alias. Det må være et ekte locale for at gettext skal finne oversettelsen som bruker den språkkoden.
Som hver enkelt distribusjon må legge til for libc i de neste X utgivelsene sine.
De må legge ved /usr/share/i18n/locales/no_NO, og fjerne aliaset no_NO fra /use/share/locale/locale.alias for at det skal være mulig å bruke LANGUAGES=nb_NO:nb:no_NO:no
Det ser ut som om de ikke slipper unna spesialhåndtering for norsk uansett.
Det er riktig, men den ene spesialhåndteringen (LANGUAGES=...) kan brukeren gjøre selv, den andre kan brukeren ikke gjøre (legge ved no_NO).