[Eivind Tagseth]
Ja, jeg begynner å skjønne bekymringene dine nå. For oversetterne er alt greit, for utviklerne er også alt greit. Men for brukerne som skal bruke alle disse pakkene på en maskin vil det fort bli kaos, har jeg forstått deg riktig da?
Ja. Og når brukerne klager, så vil distribusjonene motta dem, og utviklerne måtte forholde seg til dem, og utviklerne vil skylde på oversetterne som endrer språkkode uten en særlig god grund.
Da misforsto jeg deg. Hvorfor har ikke alias-filen effekt for gettext? alias-filen fungerer helt fint hos meg...
Vet ikke hvorfor gettext fungerer som den gjør.
Distribusjonene kan selvsagt løse dette enkelt ved å lage et shell-script som kopierer inn no-oversettelsene der nb-oversettelsene mangler. Men det spørs vel om de er villige til å gjøre en sånn spesialtilpasning for norsk språk?
Eller de kan la no_NO eksistere som locale i overgangsperioden.