mandag 20. februar 2006, 18:00, skrev Gaute Hvoslef Kvalnes:
På Mon, 20 Feb 2006 00:34:16 +0100, skrev Petter Reinholdtsen
Jeg og Axel jobbet med formatbeskrivelsen i kveld, og tror den er klar (med unntak av manglende regelsamling for nynorsk). Er det da noe som er feil, uklart eller bør endres? Her er det som nå står på URL:http://no.speling.org/filformat.html.
...
|---------------+---------------------------------------------------- |-----| Adjektiv |entall/flertall,positiv/komparativ/superlativ, |
|intetkjønn |
Berre inkjekjønn?
Nei, selvsagt ikke, men meningen er at enten angir du intetkjønn eller ingenting. Mulig dette ikke er klart, men hensikten fra min side er å gi brukeren minst mulig å skrive (hannkjønns- og hunnkjønnsvariantene er jo like). Det samme gjelder genitiv, der alternativet er enten genitiv eller ingenting. Skal vi skrive inn en «0» og fortelle at dette er alternativet, altså genitiv/0? I tilfelle intetkjlnn vil ingen angovelse bety hannkjønn eller hunnkjønn, men mulig det finnes en bedre måte å løse dette på?
Mvh Axel