At 12.11.2001 19:03, Kjetil Torgrim Homme wrote:
"Knut Yrvin" Knuty@objectware.no writes:
Jeg ser programmet heter KNEWSticker. Det burde heller hete nyhetstelegraf...
Det er eit godt framlegg.
På sett og vis enig her og, men som KnutY skriver under det bryter både regler og det kan skape potensielle problemer med å finne igjen programvare når en bytter språk etc.
men på den lyse siden så referes det inne i programmet til "tickeren" som newsticker eller bare ticker, og det er så oversatt med nyhetstelegraf eller telegrafen.
Men det bryter vel reglene og omdefinere programnavn :)
Ja og nei, ein brukar å endre namnet i startmenyane. Namnet på programfila må få vere i fred. Likeeins omset vi ikkje flagga til programma.
Mao. det er så og si bare navnet som er engelsk, så er det opp til de høyere makter å bestemme hva vi skal gjøre med det.