Hei. Jeg er i gang med å oversette en fork av «plasma-applet-weather-widget», som heter «weather-widget-2»[1].
En av strengene som kan oversettes er «Weather Widget 2».
Mitt spørsmål er om det skal oversettes, i tilfelle hva skal det oversettes med? «Vær-element 2» klinger ikke helt bra i mine ører, og selv heller jeg til å ikke oversette det siden det synes å være navnet på programmet.
For intereserte: «plasma-applet-weather-widget» henter værinformasjon fra OpenWeatherMap og fra yr.no, men den har ikke hatt noen utvikling siden oktober 2017. Yr.no stenger det gamle API-et 1 februar[2], mens den nye forken henter infoen fra met.no i stedet.
[1] https://github.com/solbu/weather-widget-2 [2] https://github.com/kotelnik/plasma-applet-weather-widget/issues/95