Har vært i kontakt med IT-sjef i Nøtterøy kommune. Han ønsker å kjøre to servere med Linux og tynne klienter for å gi elevene tilbud om skoleprogrammer på nynorsk. Han nevnte spesielt KOffice-løsningen som aktuell. Jeg vet vi henger litt etter på selve hjelpesidene selv om brukerflaten er oversatt til nynorsk og bokmål.
Tom-Egil Romøren fra Nøtterøy som har ansvaret for dette ønsket å komme igang med Linux allerede fra 1.7.2002.
På bakgrunn av dette håper jeg at vi kan sette fokus på i oversettelse av selve hjelpesider på nynorsk og bokmål på mye brukte applikasjoner. Han nevnte KOffice og Konquror som meget aktuelle. Det er sikkert et par applikasjoner til som er sentrale.
Ellers påpekte Tom-Egil fra Nøtterøy at at 40% av ungdommene i Borre kjører Linux på sine hjemmemaskiner.
mvh Knut Praktiserende dyslektiker. La ikke ortografiske krumspring skygge for intensjonen bak denne fremstilling.