Tar meg den frihet å poste svaret mitt til lista, *uten* Hermans tillatelse, så jeg håper du ikke blir alt for sint på meg. =)
At 03.12.2001 23:28, Herman Robak wrote:
On Mon, 3 Dec 2001, Andreas Landmark wrote:
Er det rettferdig å kalle en accelerator for hurtigtast på norsk?«Rettferdig»?! Er det «riktig» du mener?
har bodd for lenge i Stor-Britannia (skal hjem etter jul), tenkte på ordet fair når jeg skreiv det...
Is it fair to call an accelerator ...
(for det er & det refereres til?)
&-tegnet (ampersand) brukes til å utheve hurtigtast med, ja. De engelske betegnelsene er «accelerator», «keyboard shortcut» og «hot key».
Sitter med KBabel nå og der brukes accelerator mye, ser at no_NY har brukt «tasteakselerator», noe som egentlig ikke sier meg så veldig mye...
Da ble det hurtigtast...