Trond Trosterud skrev:
Petter Reinholdtsen kirjoitti 23. des. 2005 kello 17.03:
Det er jo tross alt to forskjellige felt (HYPHENATION og COMPOSITE-WORD) som sendes til brukerne. Hvis programmet internt vil slå disse sammen til ett felt, så kan den jo enkelt gjøre det uten at brukerne oppdager endringen.
Rigtigt. Grunden til at vi i DSDO (officielt) bruger to forskellige markører, er at vi har et program der gør at vi kan markere begge oplysninger i »WORD«-feltet (sammen med bøjningsoplysninger), og dernæst få korrekte »WORD«-, »HYPHENATION«- og »COMPOSITE-WORD«-felter genereret udfra de forskellige markører der oprindeligt stod i »WORD«-feltet.
I praksis accepterer vi både ~ og = som markører i både »HYPHENATION«- og »COMPOSITE-WORD«-felterne.
To ulike teikn bør vere unødvendig så lenge vi har to ulike felt,
Enig.
men det skapar samtidig redundans. Det med at du ikkje hugsar kva teikn det er kan også fiksast med at dei relevant teikna blir sett i parantes etter presentasjonen til dei ulike felta.
Vil det ikke være lettere eksplicit at tillade de alternative markører?
Jacob