Tonje Ostby tonje.ostby@chello.no skreiv i innlegget news:OFC912CC9C.D2EC8402-ONC1256C01.00521D58@akershus- f.kommune.no:
(SQL) query (=SQL-forespørsel) (SQL) statement (=SQL-setning) (SQL) expression (=SQL-utrykk) (SQL) command (=SQL-kommando)
Hva er forskjellen på disse her? (hvis det er noen ...) Og: Skal det hete «Forespørsel» (etablert bokmålsord)
Det skal heita «spørring». Dette er etablert databaseterminologi på norsk.
Når det gjeld forskjellane på uttrykka, slå deg til ro med at det *er* forskjellar. Det forreste to t-ar i «uttrykk».