On 5 Nov 01, at 22:55, Petter Reinholdtsen wrote:
Jeg har sett litt på bokmålsoversettelsen av KDE 2.2.1, nå når det er debian-pakker tilgjengelig fra ftp.skolelinux.no. Her er noen forslag til ting jeg synes burde endres.
Det gjelder kontrollpanelet og dialogboks som spretter opp når en endrer språk:
Endret språkoppsett gjelder bare for nystartede applikasjoner. For å endre språket i alle programmer, må du først logge deg ut [ ] Ikke vis denne meldingen mer [ OK ]Mitt forslag:
Endret språkoppsett gjelder bare for nystartede programmer. For at språket skal endres i alle programmene må du logge deg ut. [ ] Ikke vis denne meldingen flere ganger [ OK ](Jeg håper flere kan ta en kritisk kikk på oversettelsen, og gjøre den enda bedre. :-)
Det mangler et komma i: For at språket skal endres i alle programmene må du logge deg ut.
Skal være: For at språket skal endres i alle programmene, må du logge deg ut.
(Det skal være komma når en leddsetning kommer før en hovedsetning.)
:-)
Mvh
Jon Grepstad