* Axel Bojer axelb@skolelinux.no [2004-10-01 12:50:41 +0200]:
I tråd med Volume = (3.) dataområde, (hvis ikke logisk enhet: lagringsenhet) la jeg også inn (endret):
<tr> <td>drive</td> <td>Lagringsenhet <del> stasjon, (drev)</del></td> </tr>
Mener bestemt vi har diskutert dette emnet før, men for å gjenta:
En CDROM er ikke en lagringsenhet (den kan ikke brukes for lagring, den er ikke skrivbar). Var det ikke noen som foreslo «lagerenhet»? Evt. «dataenhet» kanskje?
Vi snakket litt om det her på AFK, og «stasjon» høres litt for «tog» ut, og er vel bare i bruke fordi Microsoft bruker det, ikke fordi det er spesielt innlysende eller entydig. («Drev» er heller ikke noe godt ord).
Enig i det.
Eivind