Har dere sett at nasjonalbiblioteket klager i Digi over at Språkbanken er for lite brukt?
<URL: https://www.digi.no/artikler/slakter-database-det-er-brukt-atte-ar-og-72-mil... >
Hadde ikke hørt at de hadde publisert disse datasettene før jeg leste artikkelen, så det er kanskje ikke så veldig rart at den ikke har vært mye brukt. Jeg er over normalt interessert i slikt, og har altså ikke fått det med meg. Fant den på <URL: https://www.nb.no/forskning/sprakbanken/ >.
Skulle ønske de hadde satt bruksvilkår uten begrensninger, f.eks. PDDL, i stedet for slike 'kun for akademinsk bruk' vilkår på store deler av datasettene.