Jeg er naturligvis interessert. Det ville være greit om andre også var med.
Hilsen keld
On Tue, Mar 25, 2003 at 10:52:12AM +0100, Petter Reinholdtsen wrote:
Hallo
Er det noen her som er interessert i standarder? Bug URL:http://bugs.skolelinux.no/show_bug.cgi?id=102 beskriver at det er feil i oppsettfilene for regionale tilpasninger (locale). Disse bør fikses og sendes inn til GNU libc, slik at vi kan få korrekte verdier.
Er det noen som er interessert i å ta seg av dette? Det består i hovedsak av å spore opp de relevante standardene for bokmål og nynorsk locale, og deretter redigere og teste /usr/share/i18n/locales/no_NO og /usr/share/i18n/locales/nn_NO fram til det blir riktig.
Det bør også lages ferdigsorterte tekstfiler som kan legges inn som en regresjonstest i glibc. Her er et eksempel på en slik fil (jeg aner ikke om den er korrekt sortert etter norske regler):
( ) [ ] { } ® @ $
\ & ANDRE ANDRÉ Esse Eßecke HØST HAAG HÅNDBOG HAANDVÆRKSBANKEN ZZ Æ æ Ä ä ÆBLE ÄBLE Ärger ärger ärgern Äuglein Ø ø Ö ö ØBERG ÖBERG Å å AA aa
-- For å melde deg av "Linux i Skolen" eller forandre innstillingene dine: https://init.linpro.no/mailman/skolelinux.no/listinfo/linuxiskolen