Hei Karl Ove og Axel,
"radikal" bør nok være "tegnstamme" og ikke ordstamme. I japansk grupperes alle kanji («kinesiske tegn») historisk etter 214 tegnstammer, nå 212, (noen tegn består bare av en tegnstamme) eller også etter antall penselstrøk i tegnet.
Kilde: "Kanji & Kana", Hadamitzky & Spahn, som jeg kjøpte i et anfall av galskap etter en tur i Japan. Har ennå ikke klart å lære selv de enkle katakana-bokstavene -
mvh Bjørn