Axel Bojer skrev:
Jacob Sparre Andersen skrev:
Det er den bedste procedure, men med det nuværende format er det ikke helt let at rette sine egne fejltagelser i de sekundære felter (andre end »WORD«). Jeg forsøger at finde en fornuftig løsning på problemet.
Noen ide om hvordan?
Ja. Jeg har skrevet »et par sider« om det:
http://edb.jacob-sparre.dk/problems_with_the_current_speling_org_system.pdf
Henrik Grove og jeg prøver begge at tage os sammen til at implementere nogle af ideerne.
Vet ikke hva DSDO og FOTR er??
De frie danske og færøske ordlister.
Det er der i princippet ikke noget i vejen for. Som systemet kører nu bliver indholdet af felterne »CORRECTION«, »SYNONYM«, »ANTONYM« og »ROOT« dog kun registreret som forslag (»STATUS: ?«) og ikke som deciderede tilføjelser (»STATUS: +«) til ordlisten.
Fint om de kan legges inn, men siden det da mangler annen informasjon, som f.eks. ordklasse, og for å språkvaske er det kanskje like greit om en annen titter på det, altså som "?", eller?
De skal nok på et tidspunkt blive udsendt til en korrekturlæser.
- Ser postene jeg sender kan slå sammen ulike linjer til en, har det noe
å si?
Øh? Jeg kan ikke lige forstå hvad du mener med det.
Jeg mener f.eks: WORD: slitere STATUS: + CLASS: substantiv CONJUGATION: flertall, ubestemt HYPHENATION: slit~ere (...)
Det bør du _absolut_ ikke gøre. Det vil ikke give det resultat jeg gætter på at du ønsker.
Jacob