Hei! Alle databaseeksperter! Enda mer:-) Denne gangen holder jeg på å gjøre ferdig en fil med brukergrensesnittet til et databaseprogram i OOo. I den forbindelse har jeg følgende spørsmål: Blir det:
(SQL) query (=SQL-forespørsel) (SQL) statement (=SQL-setning) (SQL) expression (=SQL-utrykk) (SQL) command (=SQL-kommando)
Hva er forskjellen på disse her? (hvis det er noen ...) Og: Skal det hete «Forespørsel» (etablert bokmålsord) Eller «Spørring» (nyere, men tydeligvis også i bruk når det gjelder dette, ihvertfall). Vennlig Hilsen Tonje Østby