Fra ordnett.no:
compartmentalize verb eller compartmentalise kategorisere, inndele, sette i bås
2011/7/30 Thomas Gramstad thomas@ifi.uio.no:
Hei,
Finnes det et godt norsk ord for det som på engelsk heter "to compartmentalize"? Det nærmeste jeg kommer på er "å sette i bås" som er altfor generelt og ikke dekker det det egentlig dreier seg om.
Jeg har sett noen bruke "kompart(e)mentalisere" som jeg ikke synes så mye om, selv om det gir noen få treff på Google...
Thomas Gramstad thomas@ifi.uio.no
i18n-no mailing list i18n-no@lister.ping.uio.no https://lister.ping.uio.no/mailman/lister.ping.uio.no/listinfo/i18n-no