Jeg har et teknisk spørsmål jeg håper noen kan svare på. Nå gjorde jeg nettopp den feilen å sende fra min privatadresse (bojer-no) istedenfor skolelinux-adressa. Det er dessverre noe som skjer fra tid til annen, både den ene og den andre veien, når man har flere e-postadresser og ønsker et logisk skille på hva du bruker hvor / til hvem. Dette vil, siden dette havner på nett uten noen slags kamuflering av avsender og mottaker, høyst sannsynligvis gi mer søppelpost :-( Derfor (og også for å gjøre det lett å bruke rett svaradresse når jeg sender noe) ønsker jeg en metode for å velge en eller flere av disse:
a) At aldri post fra mine privatadresser sendes til lista, men returnere med beskjed om feil (dette trodde jeg skjedde, men det ser ut til å ikke å være tilfelle denne gang).
b) Mulighet til at ingen avsenderadresse velges automatisk slik at jeg er tvunget til selv å legge inn en hver gang selv (altså skru av automatikken slik man har for mottakeradresser) -- i Thunderbird 2.0
c) Mulighet til å velge avsenderadresse i e-postprogrammet ut fra mottaker (kanskje mulig i noen programmer, men neppe i alle) -- jeg har Thunderbird 2.0.
En løsning på minst ett av disse ville vært en hjelp :-)
Jeg har dessuten spurt noen ganger om hvorfor en kamuflering av avsender/mottaker (f.eks. ved å automatisk erstatte alle alfakrøllene med -a-, mellomrom e.l). ikke er mulig, men kan ikke se å ha fått svar på hvorfor. Er det systemet vi bruker for e-post som ikke støtter dette?
Hilsen Axel