[Karl Ove Hufthammer]
Eg har testa den (kanskje ein litt tidlegare versjon?) på ein del YouTube-klipp og vart mektig imponert. Blir stort sett feilfritt transkribert.
Nå har jeg også fått testet den, på et par opptak av min bestemor med bred nordlandsdialekt, og der opprinnelig Whisper var ubrukelig, så klarer denne nye nb-whisper-modellen å forstå historiene og gjengi dem. Har ikke korrekturlest hele transkriberingen, men forskjellen er natt og dag og den nye transkriberingen er fullt brukbar.