Jeg har sett litt på bokmålsoversettelsen av KDE 2.2.1, nå når det er debian-pakker tilgjengelig fra ftp.skolelinux.no. Her er noen forslag til ting jeg synes burde endres.
Det gjelder kontrollpanelet og dialogboks som spretter opp når en endrer språk:
Endret språkoppsett gjelder bare for nystartede applikasjoner. For å endre språket i alle programmer, må du først logge deg ut
[ ] Ikke vis denne meldingen mer
[ OK ]
Mitt forslag:
Endret språkoppsett gjelder bare for nystartede programmer. For at språket skal endres i alle programmene må du logge deg ut.
[ ] Ikke vis denne meldingen flere ganger
[ OK ]
(Jeg håper flere kan ta en kritisk kikk på oversettelsen, og gjøre den enda bedre. :-)