torsdag 15. august 2002, 13:09, skrev Axel Bojer : | Til alle bidragsytere til oversettelsen av OpenOffice.org | | Det er med stor takknemlighet vi ser tilbake på det som er blitt gjort i | forkant av og under arbeidet med oversettelsen av OpenOffice.org. Arbeide | som er blitt utført uten vederlag. Dette arbeidet har vært til veldig stor | hjelp ved det arbeidet som i sommer har foregått i lokalene til Akershus | Fylkeskommune og betalt av dem og fylkeskommunene for Møre og Romsdal og | Sør-trøndelag. | | Akershus fylkeskommune er i forhandlinger med Sun Norge om frikjøp av | oversettelsene til bruk i Staroffice. Det arbeidet som er blitt gjort mot | vederlag under fylkeskommunenes ledelse, er det uproblematisk å overføre. | Men i tillegg behøves skriftlig tillatelse fra alle andre som har bidratt | underveis. SUN vil bli bedt om å betale for dette. Så er spørsmålet hvor | disse pengene skal fordeles. Det er selvfølgelig mulig å fordele disse | pengene mellom bidragsyterne. Dette vil føre til en god del administrasjon, | og man vil måtte anslå hvem som har gjort hvor stor del av arbeidet for å | kunne fordele rett. Et annet forslag, er å rett og slett overføre den | summen vi skulle få til Skolelinux-prosjektet som generell støtte til | prosjektet. Da slipper man en rekke skattemessig ting, samtidig som vi får | finansiering av framtidige oversettelsessamlinger med mer. | | Vi håper alle bidragsytere kan gi tilbakemelding så snart som mulig om | man kan frigi oversettelsene gjort i fellesordlistene som en del | av forhandlingene med Sun. Vi har forutsatt at alle oversettelsene skal | frigis i OpenOffice i framtiden, og eventuelle feil eller mangler som Sun | skulle oppdate - skal tilbakeføres til OpenOffice. Dette har Sun Norge gått | med på. Fylkene jobber nå på spreng for å sikre stabil finansiering av | OpenOffice-oversetting og vedlikehold, foreløpig i to år. Og gevinsten er | at alt skal frigis som åpen programvare. | | Om dere vet om noen flere som burde få denne. så vær vennlig å gi beskjed. | Vi ønsker tilbakemelding innen torsdag neste uke. | | Vennlig hilsen Gaute Kvalnes, Tonje Østby, Axel Bojer og Knut Yrvin.
Beklager, men denne ble sendt feil. Den skulle *ikke* hit. Blingsa på lista over lagrede adresser i KMail (dere flere adresser var oppført på samme linje, noe jeg overså) :-//
Axel