[Karl Ove Hufthammer]
Kva er forresten grunnen til («vitsen med») at fullformslistene vert lagt inn på no.speling.org? Er det ikkje betre å gå over til å bruka same formatet som fullformslistene for stavekontrollkjeldene? Dette er jo openbart godt nok til heile bokmåls- og nynorskordboka.
Så vidt jeg kan se er ikke fullformsomrdlisten egnet som direkte kilde for stavekontrollen. Den har endelig merkelige oppføringer (f.eks. "a-", hva alle dager er det for et ord?), og mangler en god del oppføringer (alle genitivsformer, samt en god del sammensatte ord). Den kan dermed ikke mates direkte til stavekontrollsysteme, og det må ekstra arbeid til. I dag har vi kun et fungerende opplegg for å styre dette arbeidet, og det er no.speling.org.
Og formatet på no.speling.org verkar noko mangelfullt.
Enig i at opplegget på no.speling.org ikke er perfekt, men det fungerer ganske bra, og gir oss mulighet til å håndtere ord fra flere kilder med fjerning av uønskede ord med innspill fra et ubegrenset antall bidragsytere. Hvis du har lyst til å forbedred et er det svært velkomment, og hvis du har forslag til alternativ, så jeg er absolutt interessert i å høre om det.
Vennlig hilsen,