---------- Videresendt melding ---------- Subject: Re: [i18n-nb] Korrupt fil kdelibs.po Date: Sun, 5 Aug 2001 21:32:11 +0200 From: Ragnar Wisløff ragnar@wisloff.no To: Petter Reinholdtsen pere@hungry.com
søndag 5. august 2001 15.16 skrev du :
Jeg oppdaget nylig at kdelibs.po var blitt korrupt. Den ble korrupt i skolelinux CVS, og denne fila ble så flyttet over i KDE CVS uten at dette ble oppdaget. Jeg aner ikke hvordan den ble korrupt i første omgang, men tror jeg har fått fikset fila.
Nå er du litt snill, Petter. Fila kom fra meg, den var oversatt med KBabel. Jeg tror jeg fant ut hvordan feilen oppsto: Et stykke inn i kdelibs.po ligger en msgid som het "The Quick Brown Fox Jumps Over The Lazy Dog". I msgstr'en som hører til ligger det en del grums, også i nynorsk-versjonen som ligger på min maskin. Dette greide nok ikke KBabel å håndtere og skrev tull i resten av fila når jeg lagret den. Om disse tegnene skal være der eller ikke (et eller annet utf-8?) vet jeg ikke, men opm noen skal bruke KBabel på nynorsk-oversettelsen kan det være greit å se nærmere på dette først.
Den oppdaterte fila (med alle oversettelsene fra før den ble korrupt, og alle de jeg fant som var gjort etter at fila ble korrupt) ligger nå i KDE CVS.
Takk skal du ha.
Det tok noen timer, men jeg tror alt er tilbake der det var.
(Fila er svært mangelfullt oversatt, og må korrekturleses.)
Det vet jeg, tok de strengene som ikke var oversatt i det hele tatt. Resten så jeg ikke på (og kommenterte deretter i CVS).