Vidersender denne til i18n-no: On 6/13/06, Knut Yrvin knuty@skolelinux.no wrote:
Tirsdag 13 juni 2006 13:09, skrev Torfinn Ottesen:
To forslag: whiteboard - tusjtavle smartboard - PC-tavle
Hva med:
{whiteboard , smartboard} -> datatavle
Assosiasjoner når vi først er inne på presentasjonsteknikker: lysark, lyskanon, lystavle, papirtavle, tusjtavle, datatavle
Jeg syns at disse alle ordene er bedre enn det engelske nettopp fordi de gir mer informasjon om bruken - datatavle er bedre enn pc-tavle. Når dette er sagt - hva kan du erstatte begrepet "P*oint presentasjon" med?
Knut Yrvin skrev:
Jeg bruker lysarkpresentasjon.