On Sat, Nov 11, 2006 at 11:48:21AM +0100, Petter Reinholdtsen wrote:
I dag bruker den norske stavekontrollen bindestrek (-) som markør for sammensatte ord. Denne markøren er viktig for å få "komprimeringen" til ispell, aspell og myspell til å fungere tilfredstillende. Et kritisk problem med bruk av bindestrek som slik markør er at det gjør det umulig å representere norske ord som skal ha bindestrek i stavekontrollen. Et eksempel er CD-spiller.
En ide for å fikse dette er å endre markørtegnet, til f.eks. likhetstegn (=) som å bruke samme tegn som på no.speling.org, og jeg har forsøkt to ganger nå å få dette til. En kompliserende faktor for meg er at byggsystemet til den norske stavekontrollen er veldig komplekst, og jeg forstår ikke fullt ut hvordan det fungerer.
Hva med å endre dette tegnet it Soft Hyphen? SHY?
Hilsen Keld