[Leif Halvard Silli]
Eg vil gjerne yta min skjerv - over tid ...
Hurra!
Er ordboksformatet ulikt for ispell og hunspell?
Jeg husker ikke. :)
Ikkje dess mindre står det på heimsida at «Aspell and ispell packages are coming soon», sjå http://no.speling.org/#Download
Heh, lurer på hvem som har lagt inn det. :)
Eg la inn ispell fordi eg hadde bruk for å generera ei ordliste med alle bøygde av orda for bruk i eit anna ordlisteformat som generer ordlistene med hjelp av ordlister som innehald alle bøygde former.
Det høres ut som om du ville være bedre tjent med å starte med norsk.words og hente ut fullformlista fra den.
Kvar er forresten det norske ispell-prosjektet? Ligg det norske ispell-prosjektet eigentleg ligg her?: http://spell-no.sourceforge.net/
Nei, <URL: https://alioth.debian.org/projects/spell-norwegian/ > er stedet. Det finnes så vidt jeg vet bare et prosjekt for fritt tilgjengelig stavekontroll på bokmål og nynorsk, som blant annet tilbyr ispell-støtte.
Jeg har vage minner om at <URL: http://spell-no.sourceforge.net/ > og <URL: https://sourceforge.net/projects/spell-no/ > var et forsøk av en som ville lage synonymordbok, men jeg husker ikke noe spesielt rundt dette.
Hjå meg gjekk det OK å køyra make fram til eg fekk denne meldinga:
make: *** [nb.mch] Error 1
Kanskje du mangler noen avhengigheter. Se f.eks. hva Debian-pakken trenger for å bygge, <URL: https://packages.qa.debian.org/n/norwegian.html >
Mitt problem er at jeg har for mange prosjekter jeg er involvert i, og stavekontrollen er et godt stykke ned på prioriteringslisten for tiden.