At 26.07.2002 12:15, Tonje Ostby wrote:
Tja, drop brukes vel vanligvis når et skjema-element skal droppes, dvs fjernes. Drop structure høres ut som om hele skjema skal droppes? Direkte oversetting: dropp struktur (er dropp et norsk ord (brukes mye)?).
Jeg vet ikke, jeg. Droppstruktur måtte i så fall vært i ett ord, Utelatingsstruktur?
Jeg vil gjette at dette er et samlebegrep om det å fjerne tabeller, lagrede spørringer osv. I Oracle bruker man hvertfall kommandoene "drop table" og "drop view". I så fall ville en omskriving til "slett element" kanskje være det beste, står det i noen sammenheng?
Gunnhild