Hei,
Finnes det et godt norsk ord for det som på engelsk heter "to compartmentalize"? Det nærmeste jeg kommer på er "å sette i bås" som er altfor generelt og ikke dekker det det egentlig dreier seg om.
Jeg har sett noen bruke "kompart(e)mentalisere" som jeg ikke synes så mye om, selv om det gir noen få treff på Google...
Thomas Gramstad thomas@ifi.uio.no