Hans F. Nordhaug skrev:
Hei,
la oss ta det siste først (siden det er viktigst for meg). Anonym SVN, som beskrevet øverst på http://wiki.debian.org/DebianEduNo/Bidra/SvnIntro virker ikke:
svn checkout svn://svn.skolelinux.org/repos/skolelinux/trunk
svn: No repository found in 'svn://svn.skolelinux.org/repos/skolelinux/trunk' (svn+ssh virker, men jeg holder på med noe hvor anonym SVN er bedre/enklere enn passordfri SSH-nøkkel.) Jeg spurte nettopp på #skolelinux om dette, men fikk ikke svar (som kanskje er et godt tegn siden det kan tolkes som om folk har et liv offline også).
Vet ikke .... kanskje noen andre vet?
Ellers ser jeg at dokumentasjonen for SkoleLinux flytter igjen - ref toppen av http://wiki.debian.org/DebianEduNo (skolelinux.org/no/ videresender til wiki.debian.org/DebianEduNo) Før dette var det vel Plone på skolelinux.org/no som var tingen. Samtidig har gode gamle i18n.skulelinux.no blitt (mer eller mindre) vedlikeholdt via CVS/SVN. Kommer dokumentasjonen noensinne til å slutte å flytte seg, og kommer da i18n.skulelinux.no-stoffet til å havne der? (Eller skal vi fortsette å kjøre parallelt.) Det er mulig dette blir diskutert på linuxiskolen@skolelinux.no men det hadde vært greit med litt info her av og til.
Enig!
Til slutt vil jeg bare gjøre oppmerksom på at IRC-infoen på http://wiki.debian.org/DebianEduNo/Hjelp/Kontakt/Mailinglister er feil hvis noen har prøvd å komme seg på "#skolelinux". "#skolelinux" er flyttet til irc.oftc.net hvor "#debian-edu" holder til. (Jeg har ikke oppdatert wiki-en siden den flytter seg akkurat nå.)
Ja, inntil nylig var det: http://wiki.debian.org/DebianEduNo/
Nå er det: http://wiki.skolelinux.no/
Enig med deg i at det godt kunne vært annonsert i forkant. Får håpe det blir liggende der det er nå :-)
Prøvde forresten selv å logge meg inn i wikien for å endre til svn.skolelinux i veiledningen, men fant ikke passordet og «send nytt passord» så ikke ut til å virke, dvs. den skrøt av å ha sendt noe, men det så jeg aldri noe til på min e-postkonto :-( Heldigvis ser jeg Petter og du har rettet det :-)
Mvh Axel