[Herman Robak]
Med unntak av Postgres og mysql som er typiske "system"-verktøy,
Selve databasene skal vel ikke oversettese, men verktøyene som brukes for å hente ut data fra databasene bør vel oversettes. Fra task-skolelinux-workstation:
Package: postgresql-client, pgaccess, postgresql-doc, pgdocs-ps-a4, \ gtranscript, libgtrans-mysql-3-23, libgtrans-postgresql-6-5-3, \ postgresql-autodoc Why: Database access and development. Responsible: ? NeedConfig: ?
Jeg bruker pgaccess endel, og anbefaler den på det varmeste. Har ikke brukt gtranscript, og vet egentlig ikke hva som finnes av alternativer for grafiske database-klienter.