[Karl Ove Hufthammer]
Eg veit utmerka godt kor komplett/ukomplett Ordbanken er. Ordbanken har nøyaktig det Nynorskordboka og Bokmålsordboka har,
Snakker du her om Nynorskordboka og Bokmålsordboka på web? Jeg trodde ordbanken og de to ordbøkene på web var to separate databaser, og at det ikke var sjekket at de samme ordene er med der. Har jeg tatt feil?
Det hadde berre vore eit poeng viss stavekontrollprosjektet hadde hatt særlig fleire samansettingar, og desse var av høg kvalitet. Slik synest det ikkje i dag.
Fint at du kommer med konkrete tilbakemeldinger om hva som er galt. :)
For det første verkar det veldig tilfeldig kva samansette ord som vert lagde til (og ein del «pussige» ord er med),
Jeg har fått forklart at de ordene som er med er de som ble observert brukt i norske aviser da stavekontrolldatabasen ble til. Jeg tror dermed ikke det er tilfeldig. :)
og for det andre er det berre enkeltbøyingar av orda som vert lagde til, òg utan informasjon om kva type ord og bøying som vert brukte, noko som førerer til ein veldig inkonsekvent stavekontroll,
Hvordan ville tilgangen på alle bøyninger og informasjon om type ord og bøyning føre til bedre stavekontroll?
og gjer det heller ikkje mogleg å utvikla ein grammatikkontroll eller liknande språkverktøy basert på databasen seinare.
Helt enig. Ordbasen til stavekontrollen er laget for stavekontroll, og er nok lite egnet for annet bruk. :)
Finnes det fritt tilgjengelig gramatikkkontroll eller andre lignende språkverktøy som kunne vært tilpasset til bokmål og nynorsk, eller må det skrives først?
For å ta eit tilfeldig eksempel: Stavenkontrollen (bokmål) inneheld no ordet «meditasjonsteknikker». Men verken grunnordet «meditasjonsteknikk», «meditasjonsteknikken» eller «meditasjonsteknikkene» er med.
Takk for tipset. Har lagt de tre ordene inn i no.speling.org for bokmål, slik at de kommer inn i stavekontrollen ved neste oppdatering. Oppdatering av nynorsk-orddatabasen overlater jeg til noen som er bedre i nynorsk enn meg.
Elles verkar det òg heller tilfeldig kva ord som er merkte som bokmålsord, nynorskord og fellesord («meditasjonsteknikk*» er for eksempel ikkje med i nynorskstavekontrollen).
Jepp, det må nynorskfolk på banen for å få bedre stavekontroll for nynorsk. :)
Vennlig hilsen,