Axel Bojer skrev:
Jacob Sparre Andersen skrev:
Axel Bojer skrev:
Jacob Sparre Andersen skrev:
Axel Bojer skrev:
Det ville i grunnen vært fint, de ordene som er kontrollert bør kanskje komme som en ren liste uten alle under feltene, f.eks som en oppdatering en gang i uka?
De lister bliver allerede genereret en gang i døgnet og kan findes i kataloget:
http://tyge.sslug.dk/%7Ekorsvoll/nb.speling.org/htdocs/status/
Ellers vil vel det bare bli masse dobbeltsjekking (hvis ikke trippel-, firpel-, fempel eller hva det nå blir).
Det skal du ikke frygte. Det system der tager sig af at sende ord ud til korrekturlæsning er ikke helt dumt. Det sender ikke ord ud der allerede er godkendte. Og det sender heller ikke en korrekturlæser et ord han/hun allerede har læst korrektur på.
Tall på hvor mange ord som er sjekket er bra.
De tal kan ligeledes findes i ovennævnte katalog.
Vi burde forøvrig også ha en mulighet til å angi at et ord er dobbeltsjekket, altså sjekket av (minst) to uavhengige personer.
Igen tal der findes.
Statistikken kunne jo vært noe a-la:
1234 ord som ikke er sjekket 321 sjekkede ord 123 nye ord denne uka: bamse ostepai stappmett
osv ... (altså alfabetisk).
Eller?
Det jeg ville sende ud var nu i højere grad korrekturlæserspecifikke data; en komplet liste med de nytilkomne poster fra korrekturlæseren (så han/hun) kan se hvordan systemet har forstået de indsendte korrekturbeskeder.
Derudover kunne man tage nogle tal:
Du står som nummer ## på ranglisten over præcise korrekturlæsere med estimerede fejlrater på #,##% i godkendte ord og #,##% i afviste ord.
Du er den ##. flittigste korrekturlæser i den seneste måned.
Med det nuværende tempo er vi færdige med #. runde korrekturlæsning af ordlisten om ## måneder.
Og helst i tillegg et sted på nettet der de var listet opp alle sammen med full informasjon (lett leselig :-).
På http://da.speling.org/status/ kan du se den oversigtsside vi har for den danske ordliste (DSDO).
Jacob