Sigmund Hansen wrote:
Olav Dahlum wrote:
Et perfekt sted å henvende seg om slike ting er Nordisk Institutt for Scene og Studio, avdeling Norsk Lydskole. Disse bør ha greie på hvilke uttrykk man benytter i Norge.
Har ikke gått på lydskolen, men gikk på Film og TV-akademiet før. I filmbransjen brukes ofte en blanding av norske og engelske uttrykk. Mistenker at det samme skjer innen lyd, men finnes det et norsk uttrykk for «transport» vet de nok hva det er.
Det samme gjelder også for lydteknikk, så om det faktisk finnes et er jo noe man må finne ut av. Antar at du var borti de facto-standardene innen bransjen da du gikk der, så sjargongen kjenner du nok til.
post@niss.no er kontaktadresse for skolene, og de videresender e-post til de som eventuelt kan gi deg svar.
Vh. Sigmund
i18n-no mailing list i18n-no@lister.ping.uio.no https://lister.ping.uio.no/mailman/lister.ping.uio.no/listinfo/i18n-no