Petter Reinholdtsen skrev:
[Axel Bojer]
Fikk nettopp en gladmelding om at ordlistene er tilgjengelige herifra:
http://www.edd.uio.no/prosjekt/ordbanken/
Man må godta GPL-lisensen før man får lov til å laste dem ned.
Ah, endelig. Veldig bra. Idiotisk passordbegrensning for nedlasting, dog. Vi får legge filene tilgjengelig fra våre sider uten, så slipper folk det tullet.
Ja, jeg har lastet det ned her lokalt og prøver å laste det inn, men nettstedet (eller et sted på veien dit) ser ut til å ha litt problemer nå, så jeg prøver igjen senere.
Det ser ut til at lenken til informasjonen om formatet, URL:http://www.edd.uio.no/prosjekt/ordbanken/lesmeg.txt, ikke fungerer (404 not found). Den filen vil vi nok trenge, da formatet i hvert fall for meg ikke var helt intuitivt.
Ja, jeg så også det -- og ga beskjed om det til kristin Hagen, vår kontaktperson.
De har tidligere ikke vært villige til å lage noe presseoppslag på dette, da de vil vente til en fullverdig versjon er klar, så jeg tror nesten ikke det er mening i å spørre. Eller hva tror dere?
Det burde annonseres, synes jeg, men ser ikke poenget med å annonsere det mot deres vilje. Jeg foreslår at vi integrerer ordene i stavekontrollen og så annonserer ny stavekontroll med en pressemelding der vi nevner i forbifarten at stavekontrollen er blitt mye bedre takket være GPL-utgivelsen av ordbanken.
Ja, det tror jeg er lurt. Jeg spurte for sikkerhets skyld forsiktig om de fortsatt ikke ville ha noen pressemelding, dog.
Mvh Axel