Jeg aner at dette er et større arbeide enn iallefal jeg vil mestre, men stiller iallefall spørsmålet: Er det noen (enkel?) måte å redigere bort noen av alle de oppføringene som kommer i K-menyen når skolelinux settes opp automatisk? Er det noen døde lenker der? Kan ikke huske å ha funnet noen ... Iallefall kunne -tror jeg- denne menyen med fordel vært strippet en god del ned; det er altfor mye, og oppsettet er veldig forvirrende med debian som har egne menyer, skriveprogrammene er f.eks fordelt på en tre-fire menyer tror jeg. Dessuten burde det vært flere hovedmenyer og ikke så mange nivåer; dette er antiproduktivt; de nødvendige programmene forsvinner blant en hel masse veldig tekniske programmer, som en vanlig bruker ikke forstår noe av. Mitt forslag: installer bare en meny med de vanlige brukerprogrammene (se bl.a programmene på http://developer.skolelinux.no/info/oversettelse/fremdrift.html , uten at vel denne er helt fullstendig). De teknisk interesserte vil lett klare å installere det de trenger på kort tid, men å redigere dette monsteret av en meny tok iallefall meg minst en halvtime. De som ikke er så inne i det tekniske vil nok kvie seg for å slette noe de ikke vet hvordan de får tilbake, eller ikke vet hva brukes til ...
Axel