Hei igjen! Nei, det har ingen hast siden vi er midt i oppdateringsarbeidet og har nok å gjøre.
Så vidt jeg husker blir ordbankfilene til nedlasting automatisk generert en gang i måneden. Ord og bøyinger som ikke er anbefalt, har taggen "unormert". Når ordbanken er ferdig oppdatert, skal all informasjon fra ordbanken stemme med normeringene av bokmål og nynorsk slik de er normert pr. i dag. Overgenererte bøyingsformer er det dessverre verre med. Der har vi foreløpig ingen god løsning (dette gjelder altså flertall av alle substantiv, gradbøying av adjektiv og attributive former av verb.) Forstavelser og endelser kan man vel finne ved å søke etter "-", forkortelser med ".". Forkortelser har også taggen "fork"., symboler "symb" .
Hilsen Kristin Hagen
On 14.03.2008 12:13, Petter Reinholdtsen wrote:
[Kristin Hagen]
Hei igjen! Gratulerer med utgivelsen!
Takk for det. Vi er veldig godt fornøyd med at vårt system nå også håndterer ordbankord. :)
Vi vil veldig gjerne ha de ordene som ikke finnes i ordbanken. Dessverre kan jeg ikke love at vi kommer til å legge dem inn med det første - ikke fordi vi ikke vil ha dem med, men fordi vi er midt inni arbeidet med å oppdatere ordbanken med nyord fra ordbøkene. Så det jeg tenker er det smarteste, er å sammenlikne listen med ord fra dere med ordbanken etter at vi har lagt til de nye ordboksordene. (Og så må vi håpe at det er penger igjen da til å kode ordene fra dere...)
OK. Takk for beskjed. Da antar jeg det ikke er noen hast å finne ut /hvordan/ dere vil ha ordene. Mitt forslag er at vi lager et opplegg for å automatisk sammenligne ordene fra ordbanken med de vi har, og lager en liste med nye ord på web. Hvor ofte blir ordbankfilene på web oppdatert? En ting jeg har hatt en utfordring med når det gjaldt ordene fra ordbanken er at det ikke ser ut til å være markert hvilke ord som er "offisielle" og hvilke som ikke er anbefalt brukt. I tillegg er det endel "ord" som er endelser, forstavelser, enkelttegn og begreper. Er disse markert i ordbankfilene på en måte vi kan bruke for å kjenne dem igjen, eller må vi dedusere oss fram til en måte å sortere dem ut på?
Vennlig hilsen,