Meld deg på utviklerkonferansen i Haugesund eller i Oslo.
Skal du til Haugesund så skriv i emnefeltet: Jeg melder meg på til utviklerkonferanse i Haugesund 1.-3. mars
Skal du til Oslo, skriv i emnefeltet: Jeg melder meg på til utviklerkonferanse i Oslo 1.-3. mars
PROGRAM:
Nynorsk-opplegget som ligger i utviklingsplanen kjøres i Haugesund den 1.-3. mars.
- Dette handler om opplæring av oversettere i kvalitetsrutinene, og oversetting av hjelpetekster til nynorsk i viktige KDE-program. - Opplegget gir også mulighet til å lære opp prosjektdeltakere i NIO-prosjektet, og aktivister fra Norsk målungdom fra vestlandet uten at de må betale skjorta i reiseregninger (det er kort vei fra Stavanger eller Stord om en skal til Haugesund).
Installasjonsopplegget, driftshåndbok for IKT-ansvarlige, oppsett, bokmålsoversetting og brannmur kjøres på Bjerke videregående skole.
- skriving av driftshånboka for IKT-driftsansvarlige på skolene. Kurs i oppsett av Skolelinux for IKT-driftsansvarlige. - oppsett av tjenester (X-tjener, LTSP, X-klient, osv.) - testing av den forbedrede installasjonsrutinen - oppsett av brannmur ol. - oversetting av hjelpesider og kvalitetssikring av KDE til bokmål (dr.klash)
mvh Knut Yrvin prosjektleder Skolelinux