Takk for interessant orientering. :)
[Børre Gaup]
- Introduksjon
Systemet for norsk på www.speling.org bygger på arbeidet til Rune Kleven (?), og er et ispellbasert system. Med dette systemet er det mye som er mulig, og mye som ikke er det. Xspell er automater, men ikke transdusere, og kan dermed ikke fortelle oss om et ord er substantiv eller verb, bare om det er en lovlig streng eller ikke.
Så vidt jeg vet er www.speling.org bygget på arbeidet til danskene for å få et dugnadsprosjekt for klassifisering av ord på plass, og jeg tror ikke det i utgangspunktet har de begrensningene du snakker om her. Norsk-biten av det er helt i start-gropa, så jeg vet ikke helt status der. CC til i18n-no@, som bør vite mer.