Ser at swipe som i finger / hand gesture ikke er å finne i fellesordlista. Microsoft bruker "sveipe" for fingerbevegelser (1), språkrådet har listet kun "dra" (2). Personlig synes jeg at det høres bedre ut med "dra", samtidig som det kan bli problematisk å bruke dersom bevegelsen ikke krever berøring med skjermen. Innspill?
1. http://www.microsoft.com/language/en-us/search.aspx 2. http://www.sprakradet.no/Tema/Terminologi-og-fagspraak/Datatermar/