Axel Bojer wrote:
tirsdag 23. august 2005, 14:54, skrev Hans F. Nordhaug:
- Jørgen Grønlund jorgenhg@broadpark.no [2005-08-19]:
Hei,
har kommet over flere ord vi ikke har tatt stilling til ennå:
- investering
- justering
- kryptering
- merking
- oppdatering
- orientering
hvis vi igjen ser på de andre valgene vi har gjort i retningslinjene er det vel liten tvil om at disse bør få hunkjønn?
Tror jeg glemte å svare på denne.
Hvis vi ser på lista[1], så begynner jeg å tenke at vi heller skal liste unntakene. Det virker som om vi er enige om å skrive radikalt bokmål, altså f1 alle steder vi kan velge mellom f1 og h1 (i følge ordboka). Eller?
<klipp>
Jeg foreslår vi heller tar inn de orda vi mener er mye brukt, og viktige og tar et valg på dem, fortsatt med hunnkjønnsform der det er tvil. Men ikke slavisk :-)
Enig med Axel her.
Mvh, Jørgen