Petter Reinholdtsen skrev:
[Axel Bojer]
Rapporten for stavekontrollprosjektet, finner dere her: http://tinyurl.com/3xgg4z
Jeg fant ikke en rapport, men en søknad om 20000,- til OOo-stiftelsen om arbeid med stavekontrollen. Fint at det er framgang der. Merket meg dog denne setningne, som gir et litt misvisende inntrykk:
For å få lagt Ordbankens ord inn i de frie ordlistene, kreves det ikke mer enn rundt 3 dagers arbeide.
Ja, feil lenke, beklager. Prøver igjen: http://tinyurl.com/d3t2sp
Ordbankens ord er allerede lagt inn i de frie ordlistene, i hvert fall en tidligere utgave, og ny utgave av stavekontrollen er gitt ut med disse ordene. Det trengs dog en oppdatering, da noen av ordene i den tidligere utgaven av ordbankens lister er fjernet igjen, og derfor bør ut av stavekontrollen.
Ja, og ordbanken har lagt inn nye ord også. Noen ide om hvor vanskelig/omfattende dette er?
Har prøvd å dokumentere både dette og alt annet vi vet om her: http://no.speling.org/stavekontroll-dokumentasjon.pdf
Fint om noen kan ta en titt, utfyllende informasjon og rettelser tas imot med takk :-)
Hilsen Axel