2008/11/9 Karl Ove Hufthammer karl@huftis.org:
Det er mange. Inkjekjønnsord som sluttar på a (dramaa, dataa), hankjønnsord som sluttar på a (ciabattaar), samansette ord (ekstraarbeid, dataanlegg) og ymse enkeltord (kanaanittisk).
Men ikkje minst er det filnamn som kanskje er det sorteringa vert brukt mest på. Eg likar for eksempel ikkje at musikkfilene i AAC-format vert sorterte som *.åc, langt etter MP3-filene, at utviklingsfiler som libplasmaappletdialog.so vert handtert som om dei heitte libplasmåppletdialog.so, at OpenDAAP vert til OpenDÅP, og so vidare. Eit kjapt søk på disken gav over sju tusen filnamn som inneheldt aa, og berre ei handfull av desse kunne sorterast som «å» (blant andre nokre musikkfiler av Ivar Medaas, og oppsettfilene til diskusjonsgruppa no.fag.spraak.fagord).
Tusen takk for flotte eksempler - utover smak og behag - som viser at det er galskap å sortere aa som å. Jeg ble minnet om en klassisk, relevant vits:
Elev: "Goethe var en stor poet." Lærer: "Nei, nei. 'Oe' uttales ø. Gøte." Elev: "OK. Gøte var en stor pøt."
Dersom man skal sortere aa som å vil det være unaturlig å ikke også sortere oe som ø og ae som æ. Jeg håper alle innser hvor hinsides feil det vil være.
eg synest ikkje det bør vere noko skilje mellom nynorsk og bokmål her.
Einig.
Ogsaa enig.
Mvh Håkon Løvdal