Bjørn Steensrud bjornst@powertech.no ytret 2005-08-12 20:14:
fredag 12 august 2005, 20:03, skrev Hans F. Nordhaug:
Er det OK at vi sier fra at vi er enig? Disse er soleklare spør du meg
- hvis vi ønsker å være konsekvent (ref lista under).
Støttes.
til sammenligning har vi fra før disse ordene som er i samme "sjanger":
- endringa
- fordelinga
Vi har også sett på:
- renten
- adressen
- lenken
og vurderer om disse også skal få a-endelse. Synspunkter?
Jeg er soleklart for renta og lenka, men litt tvilende til adressa.
Renta og lenka er greie, men jeg vil helst ha adressen...
Ser ut til å være lenge siden sist jeg leste denne lista.
For meg er «adressen» et ikke-ord, og oversettingene mine kan bære preg av det.
/ sigurd